گوناگون

خانمها, ارایش و زیبایی,روانشناسی و مهارت زندگی,خواص خوراکیها,دانستنی های زناشویی و.....

گوناگون

خانمها, ارایش و زیبایی,روانشناسی و مهارت زندگی,خواص خوراکیها,دانستنی های زناشویی و.....

19 روش برای ضربه فنی کردن «کسالت»


براى این که به زندگى احساس بهترى ببخشید و حسى جدید داشته باشید باید روش هایى را در زندگى به کار ببندید. در اینجا 19 روش تازه و جدید را براى این که در روزهاى دلگیر و خسته کننده پاییز و زمستان احساس بهترى پیدا کنید به کار ببندید.


1 - دوست خودتان باشید
سعى کنید همان طور که با صمیمى ترین دوستانتان برخورد مى کنید، با خودتان نیز رفتار کنید. وقتى که دوستى یا کسى که به او علاقه دارید در وضعیت روحى بدى به سر مى برد و از شما کمک مى خواهد براى او چه مى کنید؟ ...

از او مى خواهید تا نگران نباشد. به او مى گویید استراحت کند یا به نوعى سرخودش را گرم کند و به مشکلش فکر نکند و

در این حالت و در این روزها به خودتان نیز همان توصیه ها را بکنید


2 - احساس پرواز کنید
در جایى قرار بگیرید که سکوت و آرامش دارد. براى دقایقى تصور کنید پرنده اى هستید که در آسمان لایتناهى در حال پرواز است. همانگونه که ابرها در آسمان حرکت مى کنند، سعى کنید مشکلات را از جلوى چشمانتان عبور دهید. این روش به شما یاد مى دهد که به خاطر بیاورید مشکلات قابل عبور و گذر هستند و همیشه در کنار ما نخواهند ماند.


3 - رنگ نارنجى
از زمان هاى قدیم «رنگ درمانى» جزو موارد بسیار مهمى بوده که توسط روان شناسان شناخته شده است. از رنگ ها براى کاهش استرس در بیماران و دادن آرامش به آنها استفاده زیادى شده و مى شود. روان شناسان معتقد هستند که رنگ نارنجى باعث افزایش حس خوشبینى ، اشتیاق و شانس آوردن است. براى این که این احساس در شما شناور شود چند شاخه گل نارنجى در گلدان بگذارید و به آنها نگاه کنید. تابیدن نور نارنجى یا لیوان هایى به این رنگ نیز به شما احساس شادى مى دهد. اکنون که دراوایل زمستان هستیم مى توانید یک سبد نارنگى، خرمالو یا پرتقال روى میز بگذارید.


4 - خریدهاى ارزان
همه مردم وقتى موفق مى شوند هنگام خرید تخفیف بگیرند شاد مى شوند؛ براى این که حس شادمانى را در خود تقویت کنید ارزان تر خرید کنید و پولهایتان را پس انداز کنید تا در مواقع ضرورى به کارتان بیاید و بتوانید در آن زمان ها احساس آرامش و شادى کنید.


5 - شکلات بخورید
زنان به خوردن شکلات بخصوص قبل از عادت ماهیانه علاقه مند هستند زیرا تحقیقات نشان داده که شکلات باعث مى شود حالات و روحیات افراد تغییر کند. شکلات میزان سروتونین و اندروفین خون را زیاد مى کند و این دو هورمون باعث شادمانى مى شود. سعى کنید گاهى شکلات بخورید، تا این احساس در شما تقویت شود.


6 - مشکلات را دور بریزید
هرچه را که به نظرتان مى آید در زندگى موجب ایجاد مشکل و ناراحتى برایتان شده ، روى کاغذى بنویسید. سپس تک تک موارد را بخوانید و روى آن خط قرمز بکشید و سپس وقتى براى تمام موارد راهکار پیدا کردید، کاغذ را مچاله کنید و دور بیندازید.


7 - خوش بین باشید
به مشکلات به گونه دیگرى نگاه کنید. بر این باور باشید که حتى مى توان سختى ها را نیز با نگاه دیگرى دید. امید به زندگى داشته باشید. روان شناسان معتقدند اگر حتى اشخاص بیمار و بیماران لاعلاج امید خود را از دست ندهند، بر بیمارى چیره خواهند شد. سعى کنید در مواقع سختى به این فکر کنید که افرادى که وضعیت بسیار دشوارترى از شما دارند همواره در کنارتان هستند. برخورد کردن با مشکلات و موانع را بیاموزید تا احساس خوشبختى کنید. براى داشتن زندگى خوب، باید انرژى مثبت داشته باشید.


8 - از هم تعریف کنید
در زمانى که از انجام کارهاى روزانه و یا در محیط کار کاملاً خسته شده اید و هیچ انرژى و توانى برایتان نمانده است سعى کنید لبخند بزنید و بگویید که احساس خوبى دارید. در این لحظات از اطرافیان خود و صفات خوبى که دارند تعریف کنید. خواهید دید که بعد از لحظاتى روحیه شما تغییر خواهد کرد و احساس شادى در شما به وجود خواهد آمد.


9 - آنچه را دوست دارید بنویسید
هر چیزى را که مورد علاقه تان است و به آن عشق مى ورزید روى کاغذى بنویسید. این کار حس خوبى به شما خواهد داد. زیرا متوجه مى شوید که با برگشت به خاطرات گذشته زمانى به آنچه و آن کسانى که در کنارتان زندگى کرده اند احساس محبت داشته اید.


10 - حمام کنید
بعد از شنا کردن در دریا احساس جوانى مى کنید. براى این که احساس طراوت را در روزها و شب هاى پاییزى پیدا کنید کافى است یک فنجان نمک داخل وان حمام بریزید و آن را با آب گرم پر کنید. با شمع هاى معطرى که در کنار وان مى گذارید، آرامش خاصى پیدا مى کنید.


11 - موسیقى گوش کنید
سعى کنید براى لحظاتى موسیقى گوش کنید. با موسیقى مى توانید به آرامش ذهنى برسید و مشکلات را فراموش کنید. حتى اگر شده این کار براى دقایقى یکنواختى زندگى را از بین مى برد.


12 - استراحت کنید
وقتى که از انجام کارهاى مختلف خسته شده اید و تحت فشار زیادى قرار گرفته اید، مطمئناً نمى توانید کارى کنید که به این مشکلات پایان دهید. در این مواقع بهتر است دست از کار بکشید، کتاب جدیدی بردارید، دراز بکشید و شروع به خواندن کنید. این کار را حداقل براى یک ساعت هم که شده انجام دهید تا به اثرات بسیار مؤثر آن واقف شوید.


13 - با رنگ ها بازى کنید
به سراغ مداد رنگى، گواش، آبرنگ و ماژیک کودکتان بروید و مثل آنها شروع به نقاشى کنید. نقاشى حالات درونى تان را بازگو مى کند؛ همانطور که یک کودک نیز با نقاشى احساس درون خود را به خوبى نشان مى دهد. با بازى کردن با رنگ ها احساس آرامش و شادى به شما دست خواهد داد.


14 - آزاد باشید
سعى کنید کارهایى را که تمایل به انجام آن دارید به راحتى انجام دهید. درست مثل کودکى که دوست دارد آواز بخواند و از هیچ کس خجالت نمى کشد. اگر از آواز خواندن لذت مى برید بدون این که خجالت بکشید آواز بخوانید. اگر از انجام این کار جلوى دیگران مى هراسید در جاى خلوتى آواز بخوانید. موسیقى و تخلیه احساسات با آواز، گردش خون شما را تنظیم مى کند و احساس خوبى به شما مى دهد.


15 - خدا را سپاس بگویید
به یاد سه موفقیت آخرتان بیفتید و با سپاسگزارى و شکرگزارى از خداوند و کشیدن یک نفس عمیق، انرژى بیشتری ذخیره کنید.


16 - خیرخواهى کنید
کمک کردن به دیگران و نسبت به آنان خیرخواه بودن، احساس خوشایندى را به افراد مى بخشد. این احساس بدن را پر از هورمونى مى کند که احساس خوبى را بیشتر مى کند. به افراد نیازمندى که در اطرافتان وجود دارد کمک کنید، فرقى نمى کند که میزان و نوع این کمک چه باشد، مهم این است که خیرخواه باشید.


17 - به عکس هاى قدیمى نگاه کنید
آلبوم هایتان را ورق بزنید و به عکس دوستان و اقوام نگاه کنید. با دیدن آنچه که در گذشته بوده و خاطرات سال هاى قبل لبخندى روى لب هاى شما خواهد نشست و احساس خوبى در وجودتان برپا خواهد شد.


18 - پیغام جدید تلفنى بگذارید
اگر تلفن همراه تان یا تلفن خانه تان پیغام گیر دارد، جملات جدید و متفاوتى روى آن بگذارید. مى توانید روى این پیغام گیر بگویید: «براى دعوت کردن من به میهمانى یا شام، بعد از شنیدن صداى بوق پیغام بگذارید!» مى توانید جوکى تعریف کنید یا جمله اى طنز روى پیغام گیرتان ضبط کنید. این کار، به خود شما و کسى که به شما تلفن زده شادى مى بخشد.


19 - بوهاى شادى آفرین
بعضى از بوها براى تغییر احساس انسان شناخته شده اند. گل رز، بابونه، شمعدانى معطر، لیمو و بالنگ از جمله این بوها هستند. این بوها را به عنوان خوشبوکننده و معطرکننده هوا و فضا مورد استفاده قرار دهید.

.

اگر 19 روش زیر را انجام دهید کسالت دیگر معنا نخواهد داشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد