گوناگون

خانمها, ارایش و زیبایی,روانشناسی و مهارت زندگی,خواص خوراکیها,دانستنی های زناشویی و.....

گوناگون

خانمها, ارایش و زیبایی,روانشناسی و مهارت زندگی,خواص خوراکیها,دانستنی های زناشویی و.....

رفع مشکلات یائسگی بدون دارو

رفع مشکلات بدون استفاده از دارو
مشکلات جسمی و روانی که در دوران یائسگی روی می دهد در هر خانمی متفاوت با خانم دیگر می باشد. بعضی از خانمها در دوران یائسگی دچار مشکلات خیلی کمی هستند و یا اینکه اصلا مشکلی احساس نمی کنند اما در بعضی دیگر از خانمها این مشکلات بسیار شدید و ناتوان کننده هستند. اغلب انجام اقداماتی ساده برای رفع این مشکلات قبل از اینکه نیازی به مراجعه به پزشک وجود داشته باشد، موثر خواهد بود.
خوددرمانی
قبل از اینکه برای درمان داروئی مشکلات یائسگی خود به نزد پزشک بروید، سعی نمایید، برای رفع مشکلات خود ابتدا اقداماتی که در اینجا گفته می شود را عمل نمایید.
گرگرفتگی ها
غذاها یا نوشابه های تند، داغ وادویه دار و نیز قهده یا نوشابه های الکلی می توانند باعث شروع شدن گرگرفتگی ها شوند. بنابراین اگر شما به خوردن اینگونه غذاها حساس هستید و دچار گرگرفتگی می شوید سعی نمایید از خوردن آنها، بخصوص در هنگام شب و زمان خواب پرهیز نمایید. نگرانی ها، اضطرابها و استرس ها از عوامل دیگری هستند که باعث گرگرفتگی در خانمها می شوند و بنابراین باید از آنها پرهیز نمود، هر چند این کار بسیار مشکلی می باشد.
از لباسهائی که با الیاف طبیعی ساخته شده اند استفاده نمایید زیرا این لباسها اجازه می دهند که هوا را به راحتی در اطراف پوست گردش نماید. همچنین سعی نمایید که بجای پوشیدن لباسهای کلفت، از لباسهای نازک استفاده نمایید. در هنگام خواب نیز از ملحفه های نخی و پتوهای پر قو استفاده نموده و هوای اتاق خواب را خنک و دارای تهویه مناسب نمایید.

بدخوابی
مواردی که در بالا ذکر شد برای درمان بدخوابی نیز بکار می روند. از خوردن غذاها یا نوشابه های محرک در هنگام خواب خودداری نمایید. سعی کنید که در هنگام خواب یک لیوان شیر گرم میل نمایید. قبل از خواب یک حمام گرفته و سپس به مطالعه کتاب یا نگاه کردن تلویزیون مشغول شوید تا اینکه خوابتان ببرد. هوای اتاق خواب باید خنک بوده و تهویه خوبی داشته باشد تا هوا در آن جریان یابد. اگر در نیمه های شب از خواب بیدار شدید و دیگر خوابتان نبرد، از رختخواب برخیزید، یک نوشیدنی بخورید و یا اینکه مدتی مشغول مطالعه شوید. اگر در طی روز احساس خستگی می کنید، به مدت 20 دقیقه در بعد از ظهر بخوابید، اما خوابیدن بیش از این مدت باعث می گردد که شب به سختی خوابتان ببرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد